Sidor

torsdag 16 augusti 2012

Trädgårdsprojekt!

Här kommer en bild på vårt cykelförråd som Mattias har byggt. Jag har rensat upp i rabatten framför och har satt lavendel och vallmo där. Sen kommer det också tulpanlökar. Ska bli spännande och se till våren hur det ser ut.
Nya rabatten
Här stod förut en stor idegran och våra grannar tyckte den var så fin. Men inte vi så vi sågade ner den i vintras. Kvar var en stubbe. Istället för att försöka såga bort den så la jag en stor sten och ska göra en nya rabatt runt den.
Vet inte vad vi ska ha där men jag har ju några perenner på gården att välja mellan.



Här har jag tagit bort lite av rabatten, för att få lite mer luft under äppelträdet.

3 kommentarer:

  1. Fina bilder ,Ni jobbar hårt med hus o trädgård
    Trevligt att se Fortsätt så. Hälsning Pappa

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Första gången jag är in på din blogg, vad fin den är! Jag får väl stämma in i pappas tidigare hejjarop - ni är duktiga. Hemma hos mig är det ju mest asfalt.... Kram susanne

    SvaraRadera
  3. Hejsan,
    men vad bra det blev. :) Alltid skönt när det är klart! Hoppas att resten av sommaren blev bra för er och att ni ser fram mot hösten. Kram på er alla, från oss
    /Carin

    SvaraRadera